Kid potraiture


Anak antara punca saya berminat belaja photography, di sebabkan kerja saya yang selalu berjauhan dengan keluarga, bila saya bercuti anak la yg saya selalu bawa kemana saya pergi, so bila saya beli kamera dslr ujung tahun 2008 tp gambar yg di ambil biasa2 aje, tak reti guna function yg ade yg boleh di pakai pun cuma mode auto(masa beli dslr ingat ade dslr gamba terus cantik) tp rupanya salah,pada pendapat saya la, baik saya beli kamera compact aje dari pakai dslr kalau pakai mode auto.. tp sebab dah terbeli saya pun mula start belaja function2 yg ade pada kamera, masuk workshop photography, gi jumpa dgn cikgu ini cikgu sana janji belajar(walaupun sesetengah tu bukan formal mengajar tp sebab dia ajar saya, saya tetap panggil cikgu)antara orang yg mengajar saya dan bagi betul2 paham ialah aminorazmi,ni pada saya betul2 cikgu saya sebab dia ajar basic sampai saya paham, jadi bila jumpa cikgu2 lain cepat la paham sikit antaranya zamrud,bro eddieputra(1st time jumpa saya redah je walaupun outing tu sorang pun saya tak kenal)dan banyak lagi la secara langsung dan tak langsung, outing antara tempat belaja yg murah dan cepat belajar jumpa cigu baru kawan baru senang cerita banyak benda baru la. jadi dapat la ilmu sedikit sebanyak pasal ilmu yg ade. Dan semua bermula dengan niat ambil gambar anak dan saya pun tak perasan dari pada gamba anak saya terpergi ke landscape,makro,street shot dan seterus subjek yg lain..
moral of the story saya nak cakap, motivasi tu penting supaya tak patah semangat, kadang2 yg newbie photography ni masuk forum post gambar mintak komen dari senior last2 kene sindir,kutuk pastu semangat pun hilang, berbulan ade dslr tp skill tahap yang sama mula rasa bosan dan mula start simpan dslr dlm drybox, so cuba cari inspirasi untuk terus ambil gambar, motivasi saya dlm photography ambik gambar anak, kalau org lain mungkin gambar kereta ke, bunga ke.. janji dah ade kamera belaja je, ambik je gamba bukan pakai filem.. bak kata otai saya pernah jumpa dulu masa mula2 belaja ambik gamba.. walaupun gamba tak cun.. tp dia tanya kau happy dengan gamba kau ambik, saya jawap happy sebab tu gamba anak saya.. so lantak la orang nak kata apa pun.. janji kite happy.. nama pun hobi.. so bulan ni saya cerita panjang lebar sebab saya sendiri pun tengah tension, kapal saya sekarang tengah anchor dah 3 minggu… terasa kebosanan ke boringan ketensenan dia tu.. bukak hard disk lama, jumpa gamba anak.. saya pun edit2 sebab niat balik nanti nak print.. ambik gamba cantik2 tak print pun tak guna gak bro hehe.. so bulan ni saya nak share gambar anak saya yg saya ambil dulu2 sampai sekarang.. walaupun tak cantik cam pro.. yg penting saya ambik sendiri gamba anak saya. kepuasan tu memang best… berjuta2 lemon puas hati.. so enjoy

1.

2.

3.

4.

4.

5.

6.

7.

8.

8.

6.

12.

13.

14.

Leave a Reply

